Poradenské služby jsou poskytovány bezplatně na žádost žáků, jejich zákonných zástupců a pedagogů. Podmínkou poskytnutí poradenské služby je písemný souhlas zletilého žáka nebo zákonného zástupce nezletilého žáka. Souhlasu zákonného zástupce není třeba v případech, kdy je ohroženo duševní nebo tělesné zdraví žáka nebo osob v jeho okolí a v případech, kdy soud požádá o pedagogicko-psychologické vyšetření žáka.
Školní poradenské pracoviště (ŠPP) poskytuje odborné služby ve smyslu Vyhlášky č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízeních, ve znění vyhlášky č. 197/2016 Sb., účinné od 1. 9. 2016.
S veškerými informacemi poskytnutými v rámci činnosti ŠPP je nakládáno v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
Konzultace
Individuálně, dle domluvy
Pracovníci školního poradenského pracoviště
Mgr. Jirovcová Dita
Vedoucí ŠPP, výchovný poradce, speciální pedagog
Tel. 607 908 704 email: dijir@seznam.cz
Mgr. Kolaříková Barbora
školní psycholog
email: bkolarikova@zsmskremze.cz
PhDr. Bartoň Aleš
školní metodik prevence, speciální pedagog
Tel. 778 544 144 email: bartonales@seznam.cz
Program školního poradenského pracoviště
- poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření
- prevence školní neúspěšnosti
- kariérové poradenství
- poradenská konzultace dítěti, které pracovníka ŠPP samo vyhledá
- podpora vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami
- podpora vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných
- průběžná a dlouhodobou péče o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností
ve škole a školském zařízení - včasná intervence při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů
- předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace
- průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou
- metodická podporu učitelů při použití speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy
- spolupráce a komunikaci mezi školou a zákonnými zástupci
- spolupráce školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními
- poskytnutí krizové intervence dítěti, které se nachází v psychicky mimořádně náročné situaci
- evidenci zpráv z pedagogicko-psychologických a jiných vyšetření
- práce s třídními kolektivy (diagnostika vztahů – třídní klima, školní klima, rozvoj spolupráce a komunikace, posílení pozitivních vztahů, rozvíjení osobnosti a sociálních dovedností)
- anonymní anketní šetření a průzkumy ve škole (výskyt sociálně patologických jevů, vztah žáků k vyučovacím předmětům apod.) a konzultování zjištěných údajů s vedením školy, výchovným poradcem, školním metodikem prevence, třídním učitelem, při důsledném zachovávání anonymity jednotlivých žáků, kteří se šetření účastnili
- preventivní programy pro žáky